Strona 1 z 1

Kody do The Sims 2

: piątek 28 lut 2025, 00:39
autor: Alibali
Ponieważ mnóstwo osób reaktywowało dwójkę - zaistniała potrzeba odświeżenia wiedzy na jej temat, a przede wszysykim przypomnienia niezbędnych kodów :)

Gra podstawowa

W czasie gry naciśnij [CTRL] + [SHIFT] + [C], aby wywołać okno konsoli. Teraz wpisz jeden z poniższych kodów, uważając na rozmiar liter:

autoPatch -on - aktywuje AutoUpdate

autoPatch -off - wyłącza AutoUpdate

expand - rozszerza okno konsoli

help - widzisz listę kodów z gry

help [nazwa kodu] - wyświetla informacje na temat danego kodu

exit - zamyka okno konsoli

Kody na kasę:

Kaching - dostajesz - 1000 simoleonów
Motherlode - dostajesz każdorazowo po wpisaniu - 50000 simoleonów

slowMotion # - ustaw szybkość gry (za # wpisz cyfrę z przedziału 0-8)


boolProp testingcheatsenabled true/false - jeśli ustawisz na true, wszystkie inne kody bedą działać

vsync on - zwiększa szybkość kosztem jakości grafiki

vsync off - zwiększa jakość grafiki kosztem szybkości




moveObjects on - aktywuje możliwość ruszania przedmiotów. Daje możliwość budowy poza granicami działki i poruszanie zwykle niedostępnymi obiektami (np. śmietnikiem, skrzynką na listy, a także Simami).

moveObjects off - wyłącza możliwość ruszania przedmiotów


Obracanie ozdób, mebli i armatury o 45 stopni

otwieramy okno konsoli do kodów i wpisujemy boolprop allow45DegreeAngleOfRotation true
zamykamy okno konsoli i po wpisaniu kodu przytrzymujemy klawisz z kropka
i ustawiamy przedmioty.

Możliwość stawiania obiektów poza siatką

boolProp snapObjectsToGrid [true/false] Wartość "false" sprawa, że możesz stawiać przedmioty nie trzymając się siatki.



Kody dotyczące Simów

StretchSkeleton (2.0-0.5) Twój Sim staje się wyższy lub niższy. Wartość "2.0" sprawia, że jest dwa razy wyższy, a "0.5", o połowę mniejszy.

boolProp simShadows [true/false] Włącza lub wyłącza cień Sima.

boolProp displayPaths [true/false] Widzisz ścieżkę, po której porusza się Sim.

faceBlendLimits on/off Tworząc dziecko w CAS można wyłączyć twarzowe ograniczenia


aging -on - aktywuje starzenie się

aging -off - wyłącza starzenie się


Na zniesienie cenzury

intProp censorGridSize [0 - 8] zmienia rozmiar cenzury 0- nie ma cenzury
8 = normalna cenzura




boolprop renderSelectedSimLevel [true/false] Otacza ścianą wybranego Sima, aby nie mógł odejść.

intProp maxNumOfVisitingSims [liczba gości] Możesz zaprosić więcej lub mniej gości na imprezę. Standardowa liczba na szybszych komputerach to 8.


boolProp displayPaths [true/false] Widzisz ścieżkę, po której porusza się Sim.


MaxMotives Wszystkie potrzeby Sima zostają zaspokojone.


showHeadlines [on/off] Możliwość ukrycia myśli Sima znajdujących się w chmurkach nad nim.



motiveDecay [on/off] Włącza lub wyłącza wskaźniki opadania potrzeb.


aspirationPoints [liczba punktów aspiracji] Możliwość dodania dowolnej liczby punktów aspiracji.


lockAspiration [on/off] Włącza lub wyłącza wskaźnik opadania poziomu aspiracji.


aspirationLevel [0-5] Zmienia poziom aspiracji. Wartość "0" - najniższy, wartość "5" - najwyższy (platynowy).



Aging on/off Włącza lub wyłącza tryb starzenia się Simów.

StretchSkeleton (2.0-0.5) Twój Sim staje się wyższy lub niższy. Wartość "2.0" sprawia, że jest dwa razy wyższy, a "0.5", o połowę mniejszy.

intProp maxNumOfVisitingSims [liczba gości] Możesz zaprosić więcej lub mniej gości na imprezę. Standardowa liczba na szybszych komputerach to 8.



boolprop constrainFloorElevation [true/false] Wartość "false" sprawia, że możesz kształtować teren, gdy znajduje się na nim podłoga, przedmioty, ściany itp.

boolProp simShadows [true/false] Włącza lub wyłącza cień Sima.



floatProp tvVolume [0.0-1.0] Telewizor działa ciszej lub głośniej. Standardowa wartość to "0.5".



faceBlendLimits on/off Tworząc dziecko w CAS można wyłączyć twarzowe ograniczenia


Inne kody

boolprop lotWater [true/false] Usuwa lub przywraca wodę z parceli.

boolprop lotTerrainPaints [true/false] Usuwa lub przywraca pokrycia terenu z parceli.

boolprop showFloorGrid [true/false] Możliwość ukrycia siatki w trybie kupowania i budowy.

boolprop objectShadows [true/false] Włącza lub wyłącza cienie obiektów.

boolProp guob [true/false] Włącza lub wyłącza cienie obiektów znajdujących się wewnątrz domu.

boolprop renderSelectedSimLevel [true/false] Otacza ścianą wybranego Sima, aby nie mógł odejść.

boolprop locktiles [true/false] Możliwość położenia podłogi poza domem np. na asfaltowej drodze.

boolprop reflectionWithExtraViewer [true/false] Włącza lub wyłącza odbicia w lustrach.

boolprop renderInsideObjectOnlyOnSelectedSimLevel [true/false] Pokazuje przedmioty tylko na piętrze, na którym znajduje się wybrany Sim.

boolprop renderSelectedSimLevel [true/false] Pokazuje podłogę, na której znajduje się wybrany Sim. Pozostałe są ukryte.

deleteAllCharacters Usuwa wszystkie rodziny Simów z danej okolicy.

TerrainType desert/temperate/dirt/concrete Zmienia rodzaj pokrycia terenu w okolicy. Wartości: "desert" - pustynia; "temperate" - zarośla; "dirt" - bagna; "concrete" - beton.

boolprop displayNeighborhoodProps [true/false] Włącza lub wyłącza wszystkie kamienie i skały znajdujące się w okolicy.

boolprop displayNeighborhoodRoads [true/false] Włącza lub wyłącza ulice w okolicy.

boolprop displayNeighborhoodFlora [true/false] Włącza lub wyłącza roślinność w okolicy.

boolprop displayNeighborhoodWater [true/false] Włącza lub wyłącza wodę w okolicy.

boolprop displayLotImposters [true/false] Włącza lub wyłącza widok domów w okolicy.

boolprop displayNeighborhoodRoadsWithModel [true/false] Włącza lub wyłącza widok mostów w okolicy.

boolprop lotTerrainLighting [true/false] Parcele nie będą podświetlane po najechaniu na nie kursorem myszy.

boolprop carsCompact [true/false] Samochody w okolicy są bardziej szczegółowe.

boolprop ShowLotPackageFilename [true/false] Pokazuje nazwę pliku domu, nad którym znajduje się kursor.

boolprop nhoodWaterReflection [true/false] Włącza lub wyłącza odbicia obiektów od wody w okolicy.

boolProp carsOnRight [true/false] Wartość "false" sprawia, że samochody mogą jeździć po lewej stronie ulicy.

boolprop lotTerrainCanvas [true/false] Trawa staje się niebieska.


Z dodatkiem Na studiach możemy aktywować kod


boolProp dormSpecificToolsDisabled [true/false] Odblokowuje tryb budowy w akademiku.

changeLotZoning [residential | community | greek | dorm | secretsociety] Zmienia rodzaj parceli, na której się znajdujemy. Wartości: "residental" - teren mieszkalny; "community" - społeczność; "greek" - grecki(?); "dorm" - lokale do wynajęcia; "secretsociety" - tajne stowarzyszenie.


boolProp allow45DegreeAngleOfRotation [true/false] Możliwość stawiania przedmiotów pod kątek 45 stopni. Pomagają przy tym klawisze "<" i ">".

setHighestAllowedLevel [numer pięter] Możliwość budowy większej liczby pięter niż 5. Jeżeli będzie ich 15 gra wyłączy się z powodu błędu.


roofslopeangle [15-75] Zmienia kąt nachylenia wszystkich dachów znajdujących na parceli.


showHeadlines [on/off] Możliwość ukrycia myśli Sima znajdujących się w chmurkach nad nim.


unlockCareerRewards Odblokowuje wszystkie nagrody za osiągnięcia zawodowe.



Dodatek Nocne Życie wprowadza inny sposób dodawania (lub odbierania) simoleonów

familyfunds [Familyname] # Możliwość dodania lub odebrania pieniędzy dowolnej rodzinie. Przykład poprawnie wpisanego kodu: "familyfunds Ćwir + 10000" lub "familyfounds Ćwir - 10000".



motiveDecay [on/off] Włącza lub wyłącza wskaźniki opadania potrzeb.


aspirationPoints [liczba punktów aspiracji] Możliwość dodania dowolnej liczby punktów aspiracji.


lockAspiration [on/off] Włącza lub wyłącza wskaźnik opadania poziomu aspiracji.


aspirationLevel [0-5] Zmienia poziom aspiracji. Wartość "0" - najniższy, wartość "5" - najwyższy (platynowy).

Re: Kody do The Sims 2

: piątek 28 lut 2025, 00:43
autor: Alibali
ciąg dalszy

boolprop testingCheatsEnabled true.. Powoduje, że kody działają prawidłowo. Daje nam też mozliwosc wymuszania wielu rzeczy.. (klikajac na przedmioty lub simow przytrzymaj "shift"). Teraz mozesz przywolac osoby niezalezne, zmarlych z rodziny, ufo, wlasna smierc, posiasc zdolnosci duchow, wzbic sie na szczyt kariery, zaprzyjaznic sie ze wszystkimi mozliwymi simami i to wszystko w mgnieniu oka... nawet nie musisz wyjezdzac na parcele publiczna zeby kupic ubrania..


MaxMotives Wszystkie potrzeby Sima zostają zaspokojone.

motiveDecay [on/off] Włącza lub wyłącza wskaźniki opadania potrzeb.

aspirationPoints [liczba punktów aspiracji] Możliwość dodania dowolnej liczby punktów aspiracji.

lockAspiration [on/off] Włącza lub wyłącza wskaźnik opadania poziomu aspiracji.

aspirationLevel [0-5] Zmienia poziom aspiracji. Wartość "0" - najniższy, wartość "5" - najwyższy (platynowy).


Żeby powiesić kilka obrazów na jednej ścianie należyprzytrzymać ctrl i alt.

A "[" i "]" służą do wieszania obrazów na różnych wysokościach.


Korzystałam ze stron takich jak

https://kody.info.pl/gry-T-3.html

https://forum.thesims.pl/showthread.php?t=36143

oraz z pojedynczych porad znalezionych w internecie